De ce investeste Petrom in antreprenoriatul social?

Dupa sase ani de implicare in comunitate prin actiuni de CSR si trei de la lansarea platformei Tara lui Andrei – care include proiecte de implicare in comunitate pe cele trei directii principale: mediu, educatie si dezvoltarea comunitatii -, Petrom isi duce mai departe angajamentul pentru sustinerea comunitatilor din Romania prin programe care isi propun educarea oamenilor in spiritul antreprenorial si al independentei economice pe termen lung.

Mona Nicolici la European CSR Lessons 2013

Solutia este antreprenoriatul social, prin care Petrom isi propune sa ajute comunitatile sa se dezvolte in mod sustenabil si independent, tinand cont si de realitatile sociale.

Prezenta la European CSR Lessons, Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate, a explicat ca Petrom si-a reorientat strategia catre antreprenoriatul social pentru ca a vazut in el posibilitatea de a genera efecte si dupa incetarea finantarii si de a aborda probleme interdisciplinare. “Cel mai bun mod prin care poti ajuta o comunitate nu este sa fii tot timpul acolo, ci sa-i oferi resursele ca ea sa devina sustenabila.

Directiile noii strategii sunt educatia pentru antreprenoriat, crearea de locuri de munca si finantarea afacerilor sociale, prin competitia ”Fabricat in Tara lui Andrei”. Prin aceasta, Petrom sustine dezvoltarea a 10 afaceri sociale, in care investeste 350.000 de euro.

petrom_logo_th.jpg

In ceea ce priveste educarea tinerei generati in spirit antreprenorial, anul acesta Scoala lui Andrei a invitat elevii si profesorii din comunitatile in care compania isi desfasoara activitatea sa propuna solutii de dezvoltare sustenabila. 10 dintre acestea vor intra intr-un program de testare si vor fi finantate pana la finalul anului cu granturi de cate 5.000 de euro. Pe parcursul anului, Petrom desfasoara o alta competitie care vizeaza dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor – Idei din Tara lui Andrei. In aceeasi linie, plantarile de copaci pe care compania le face periodic cu ajutorul angajatilor vor fi ingrijite de oameni din comunitate, care vor avea astfel noi locuri de munca.

Despre ’Fabricat in Tara lui Andrei’

Competitia a fost lansata in ianuarie, printr-un apel deschis antreprenorilor, ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale de a inscrie in concurs o idee de business social.

Proiectul cu care a aplicat Fundatia Agapis in competitia Fabricat in Tara lui Andrei

Peste 500 de antreprenori au aplicat cu planuri de afaceri care raspund unor probleme sociale identificate in cele 28 de comunitati selectate de Petrom. Printre ideile propuse de cei 20 de finalisti se numara: infiintarea de micro-ferme de familie, centre de prelucrare a lanii in vederea producerii de materiale izolatoare termice, valorificarea lemnului reciclat, organizarea unei tabere educative pentru scolari sau sprijinirea producatorilor apicoli locali.

In martie, cele mai bune 20 de idei au fost selectate de juriu, iar initiatorii beneficiaza in prezent de pregatire si consultanta pentru a-si transforma ideea intr-un plan de afaceri.

La finalul anului, dintre cei 20 de finalisti vor fi alesi 10 castigatori, ale caror proiecte  vor fi finantate cu pana la 32.000 de euro si vor primi consultanta timp de aproximativ un an, pentru infiintarea afacerii.

Profilul antreprenorului social

Alin Prunean (Fundatia Agapis) la European CSR Lessons 2013

Un aspect inedit al prezentarii Petrom a fost prezenta unuia dintre beneficiarii proiectului ”Fabricat in Tara lui Andrei” la European CSR Lessons. Antreprenorul Alin Prunean (Fundatia Agapis) a prezentat ideea cu care a aplicat in competitie, prin care isi propune sa invete 10 familii din Salaj sa realizeze produse bazate pe mierea de albine si care sa le ofere ulterior o sursa de venit constanta. Familiile vor invata de la apicultori, vor primi albine si instruire antreprenoriala, pentru a deveni sustenabile.

Exemplul oferit de Alin Prunean a aratat caracteristicile pe care trebuie sa le aiba, in viziunea Petrom, antreprenorul social: sa inteleaga problemele sociale din comunitatea locala si modul in care acestea se regasesc la nivel global, sa constientizeze faptul ca, in business, totul depinde de clienti, sa fie capabil sa lucreze in echipe si sa dezvolte parteneriate si sa fie pasionat de cauza pe care doreste sa o rezolve in comunitate.

Sursa: Responsabilitatesociala.ro